הראשלציות בגמר הגביע

חצי גמר הגביע כדוריד: קרית מוצקין כמעט שעשתה היסטוריה, אבל הפועל ראשל"צ העפילה לגמר לאחר 21922 צמוד ובחצי הגמר השני ניצחה מכבי ראשל"צ 23:33 את בני הרצליה והעפילה

יום שני 14 פברואר 2011
מערכת TELESPORT

 בחצי גמר גביע המדינה הראשון גברה הפועל אגאדיר ראשון לציון על מכבי אבישי קרית מוצקין, שהשתתפה במעמד זה לראשונה בתולדותיה, בתוצאה 21:22. 

המחצית הראשונה אופיינה בהחמצות רבות ובאגרסיביות מצד שתי הקבצות. זכרוב וטל העלו ל-2:0, מאור אפוטה מזווית קשה ויוני פיק השוו. מימון ועוד שניים של טל העלו ל-5:2 ומקסים ציפרמן הורחק לשתי דקות. יוני פיק ומירקו לאקיץ' צמצמו ל-4:5, וחטיפה יפה של מימון הובילה למהלך של גיא כהן, עליו בוצעה עבירה, ומימון השלים את שהתחיל בפנדל מוצלח. 

קופמן צמצם ואורן מאירוביץ' עצר את הפנדל השני של מימון, מה שאיפשר לאפוטה להשוות ולהעלות ליתרון ראשון בשני שערים רצופים. מוצקין המשיכה להחמיץ ומאירוביץ' מנע מהאדומים פעם אחר פעם לעלות ליתרון,Ƞעד שקופמן עשה זאת עבור מוצקין, אם כי אמיר לנגליב ומימון החזירו את היתרון לראשון וטל הגדיל. שני פסקי הזמן נלקחו לקראת סיום המחצית. מאירוביץ' קבע את תוצאת המחצית על 8:10 להפועל לאחר הצלה נוספת.

מור קמחי פתח את המחצית השנייה בסערה והשווה בשני שערים רߦופים. לנגליב עם שניים ושחר מיארה פתחו מחדש את הפער. לאקיץ' הוביל קאמבק לקראת 15:15. טל ומיארה החזירו ל-17:15, ובמשך חמש דקות אחר כך לא היה שער עד שקופמן צמצם וטל החזיר בפנדל. שני שערים רצופים של מימון העלו ל-21:18 בדקה ה-57 ומאמן מוצקין יגאל גושן לקח פסק זמן. רינקוב וקופמן צמצמו, ומאמן הפועל וובה זייקמן לקח את פסק הזמן שלו 50 שניות לסיום. גיא כהן העלה ל-22:20, מאור אפוטה צמצם, והבאזר נשמע.

הבקיעו להפועל: עידן מימון 8, יותם טל 7, אמיר לנגליב 3, שחר מיארה 2, דניס זכרוס וגיא כהן 1 כל אחד.

הבקיߢו למוצקין: ולדי קופמן 8, מאור אפוטה 4, מירקו לאקיץ' ומור קמחי 3 כ"א, יניב רינקוב 2, יוני פיק 1.

זייקמן: "המשחק התגלגל שלא הצלחנו לברוח אבל באנו נחושים. לא הסתדר וסך הכל, אני חושב ששתי הקבוצות יכולות להיות מרוצות. מחצית שניה שיחקנו פחות טߕב, הקבוצות שמרו על סקור נמוך ואני מרוצה שאנחנו בגמר. שם יהיה צמוד. מכבי יותר טובה, אבל הרצליה יתנו פייט".

קופמן: "נתנו מלחמה וזה לא הספיק, הניסיון של הפועל הכריע. חבל ששער אחד הכריע, כולם נתנו את הלב ואין לי מילים. חבל, אבל זה פעם ראשונהĠשלנו ועוד נחזור לפה. הפסדנו ועדיין אנחנו גאים כי עשינו הכול. אנחנו יוצאים בתחושה של פספוס אבל גאווה ענקית. תמיד היה פה חברה צעירים, פשוט לא היה תקציבים".

מכבי ראשון לציון ניצחה את בני הרצליה 33:23 בחצי הגמר השני. יוליאן סטראטĠעם שתי עצירות איפשר לקבוצתו 2:0 משערים של אריאל רוזנטל וחן בירנבאום, רביב גרוס ודיאן אונצ'נין השוו, ויואב נאמן החזיר את היתרון כעבור שתי שניות. המשחק נמשך כנדנדה (או כרכבת הרים, לפי הקצב) עד שפיליפ מריאן העלה ל-9:6. אחרי שדור גבע הגדיל עוד ל-13:9 לקח מאמןĠהרצליה סער פרנקל פסק זמן. זה לא עזר - רושקה הגדיל בשער נוסף, וגיל יעקב עם שניים העלה ל-16:10. תומר שמעוני צמצם ל-16:11 5 שניות לסיום וקבע את תוצאת המחצית.

במחצית השנייה כבש בארי סולומון שני שערים רצופים כדי להקטין ל-18:15. המשחק נותר מאוזן לאחר החߞצות של ראשון מחד והצלות של אלדר שיקלושי, בשמו החל הקהל לקרוא, מאידך. גיל יעקב העלה ל-25:19 בדקה ה-48, ומשלא היה שינוי בהפרש במשך מספר דקות השתמש פרנקל בפסק הזמן. נדב רובין בשערו הראשון ורושקה עוד הגדילו ל-28:20 בדקה ה-53, ויואב נאמן ל-30:21 בדקה 56, מה שג۞ר את המשחק. הרוזנטל הצהוב קבע את התוצאה 8 שניות לסיום.

הבקיעו למכבי: אריאל רוזנטל 9, יואב נאמן ויוהאן רושקה 5 כ"א, גיל יעקב 4, פיליפ מריאן 3, דור גבע, חן בירנבאום וגל אברהם 2 כ"א, נדב רובין 1.

הבקיעו להרצליה: יוני רוזנטל 6, דימה ۙנדוביצקי ובארי סולומון 3 כ"א, רביב גרוס, דיאן אונצ'נין, תומר שמעוני ועידן יעיש 2 כ"א, אייל קרן ורן עפרון 1 כ"א.

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק