הרגע לו הסיטיזנס חיכו

הערב (17:00) בוומבלי יעלו למשחק גמר הגביע האנגלי היוקרתי קבוצת המאות מליונים של מנצ'סטר סיטי והפתעת העונה בפרמייר ליג, סטוק. אחרי עשרות שנים ללא תואר, אחת מהן תניף את הגביע - מי מהן זו תהיה?

שבת 14 מאי 2011
ארז דיקפלד

גם אם זה לא במיידי, כסף קונה את הכל. זה אמנם לקח זמן לסיטיזנס, אבל הקבוצה של רוברטו מנצ'יני תעלה הערב (שבת, 17:00) למשחק גמר הגביע האנגלי מול סטוק, במשחק שעשוי לזכות את התכולים בתואר הראשון שלהם מזה 35 שנים, אז ניצחה סיטי את ניוקאסל בגמר גביע הליגה.

אך לא רק 35 שנים מאז התואר האחרון מסמל את השנים הקשות שעברו על הסיטי, בצל ההצלחה האדירה של היריבה העירונית. 30 שנים בדיוק חלפו להן מאז ההגעה האחרונה של הסיטי למעמד גמר. ורוברטו מנצ'יני יודע שחיים קלים לא יהיו לו בוומבלי.

סטוק סיטי, שעשתה דרך מרשימה במיוחד עד לגמר הגביע, כולל הדחת ווסטהאם של אברהם גרנט וחמישיה מול בולטון ותמיר כהן בחצי הגמר, מגיעה לגמר גביע ראשון שלה מזה 148 שנים.  התואר האחרון? קצת לפני מנצ'סטר סיטי. זה היה גביע הליגה ב-1972.

ולמרות התואר שעשוי להתווסף אל ארון הגביעים הדל יחסית של הסיטיזנס, ההישג הגדול של מנצ'יני וחניכיו הוא הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. אחרי שבעונה שעברה סיטי מעדה בפוטו פיניש מול טוטנהאם, בשבוע האחרון היא החזירה לה באוӪו המטבע והשאירה את טוטנהאם עם הליגה האירופית. העונה הבאה זה בדיוק הרגע לו חיכו במנצ'סטר - הגעה למעמד הנכסף והחשוב ביותר באירופה, מעמד בזכותו תוכל סיטי להתקבע כמועדון צמרת מוביל. והכסף? הוא ימשיך להיזרק, אבל על שחקנים משמעותיים הרבה יותר, עם כל הכבוד לדויד̠סילבה ולדזקו. אחרי הכל, ליגת האלופות בפתח.

למשחק גמר הגביע מול סטוק ייתכן וישוב קרלוס טבז, שבמשחק הליגה האחרון מול טוטנהאם זכה ל-7 דקות בסיום, זאת לאחר פציעה שמנעה ממנו לשחק במהלך חודש אפריל. הארגנטינאי צפוי לעבור מבחן כשירות בסמוך לפתיחת המשחק, כאשר היעדרות שלו תשאיר בהרכב את הצמד בלוטלי את דזקו.

רוברטו מנצ'יני התייחס למעמד הגמר: "מצפה לנו משחק קשה מאוד. אנחנו לא מזלזלים בו כלל, הוא יותר קשה מהמשחק מול היונייטד. נצטרך לשחק היטב בשביל לנצח. עשינו הסטוריה עם הכרטיס למוקדמות ליےת האלופות ועכשיו צריך לסמן יעד נוסף ולזכות בתואר. זהו יום מיוחד עבור המועדון".

זה אולי נראה מעט מוזר לרבים, אבל הכבוד הרב לו זוכה סטוק הוא מובן בהחלט. ארבעה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, כשבמשחק הליגה האחרון היא הביסה בביתה 1:3 את ארסӠל, מה שהעלה את הפוטרס למקום השמיני בטבלה, הרבה מעל לציפיות. 

טוני פוליס, מי שמוליך את סטוק לעונה המדהימה שלה ויגיע לרגע השיא בקריירה, נזהר מלצאת בהצהרות לקראת הגמר: "אין לי מילים על כך שזכינו להגיע למעמד גמר הגביע. אם היו אומרים לי ۩נהיה פה בתחילת העונה לא הייתי מאמין. אין סיכוי".

משחק מספר 51: מנצ'סטר סיטי - סטוק סיטי - ההימור 1 ביחס 1.65.

צילום: Getty Images

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק