פרגוסון מתכנן מהפכה ביונייטד

סר אלכס פרגוסון מתכנן לבצע שינוי מהותי בסגל השדים האדומים מתוך מטרה לגבור בעתיד על המכונה המשומנת של ברצלונה. גובה ההשקעה צפוי להיות 50 מיליון פאונד- לוקה מודריץ' על הכוונת

יום שני 30 מאי 2011
ארז דיקפלד

אם באי הבריטי היו ספקות מי הקבוצה הטובה ביותר באנגליה לאורך השנים האחרונות, אז העונה האחרונה הסירה את כל סימני השאלה. החודש האחרון ביסס משמעותית את מעמדה של מנצ'סטר יונייטד, כשהיא עוקפת בסיום העונה הנוכחית את ליברפול במספר האליפויות ובכך זוכה לתואר הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל האנגלי (19 אליפויות).

אך ביום שבת האחרון גם אלכס פרגוסון הבין שבאירופה מדובר באופרה אחרת. גם גמר ליגת אלופות שני בתוך שלוש שנים לא הספיק לשדים האדומים ל۔וסיף גביע אלופות לארון- פעמיים פגש פרגוסון את גווארדיולה, ופעמיים זה הסתיים עם ידם של הקטאלונים על העליונה.

כעת אלכס פרגוסון בן ה-69, שעדיין לא מזכיר קולות של פרישה, כבר החל לתכנן את הצעד הבא והכה חיוני עבור מנצ'סטר יונייטד - להשתלט על פסגת הߛדורגל האירופי. עד שצ'אבי, אינייסטה והחברים ייאלצו לפרוש בשל גילם, עניין של כמה שנים טובות, עתיד פרגוסון לבצע רכש משמעותי בתיאטרון החלומות. על-פי הדיווחים, תהליך שהקיץ יעלה לבעלים 50 מיליון פאונד.

גארי נוויל פרש כבר במהלך העונה, אדווין ואן דר ۡאר נפרד ממשחק פעיל לפני יומיים בוומבלי, במעמד היוקרתי ביותר. גם פול סקולס עשוי לפרוש הקיץ, וכשראיין גיגס וריו פרדיננד עם הפרישה מעבר לפינה, לפרגוסון אין כל ברירה אלא להתחיל בבניית הדור החדש.

מעבר לדיווחים וספקולציות, יונייטד על סף סגירת העסקה מול השוער בן ה-20 של אתלטיקו מדריד, דויד דה חאה. שווי העסקה המוערך צפוי להגיע לכ-20 מיליון פאונד. בקישור מתכנן פרגוסון להשקיע משמעותית, כשהשמות הבולטים שעלו ביותר בימים האחרונים הם קשר נבחרת הולנד ואינטר, ווסלי שניידר שהביא לאינטר את ליגת האלופות ביחד עם Ӗ'וז'ה מוריניו בעונה שעברה.

שמות נוספים שמועמדים ונראים אולי מעט יותר ריאלים הם הקשרים המשחקים בפרמיירליג, אשלי יאנג מאסטון וילה והקרואטי של טוטנהאם, לוקה מודריץ'. באשר ליאנג, פרגוסון כבר ניסע להביאו למנצ'סטר בחלון העברות האחרון בחודש ינואר תמӕרת סכום של 15 מיליון פאונד. חוזהו של יאנג מסתיים בקיץ 2012, מה שיקל על השדים האדומים לשים יד על הקשר בן ה-25.

שחקן נוסף שמעוניין בו אלכס פרגוסון לחיזוק ההתקפה הוא הקשר העולה של אודינזה, שעליו ניצב תג מחיר של קרוב ל-30 מיליון יורו, אלכסיס סאנצ̧ז. שמות נוספים מליגת הפרמיירליג שמועמדים הינם ג'ק רדוול מאברטון וצ'רלי אדם מבלקפול.

קשה להאמין כמה שחקנים באמת יגיעו לתיאטרון החלומות בקיץ הקרוב מתוך הרשימה המפוארת הזו, אבל אין ספק שאלכס פרגוסון יקבל מתנה נהדרת לכבוד יום ההולדת ה-70 שלו - זה יהיה חלון ההעברות היקר ביותר של היונייטד ב-25 השנים האחרונות. 

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק