מסר מעבר לאוקיינוס לפרננדס

רובכם לא מכירים אותו, אבל אור ברוך (19), שחקנה הישראלי של שיקגו פייר, עשה את הפריצה העונה לקבוצת הבוגרים וכבר הספיק לכבוש שער בכורה ב-MLS במדי קבוצתו

יום רביעי 01 יוני 2011
יונתן סבו
 ה-15 במאי̠לא אומר כנראה הרבה בשביל רבים מאיתנו, אבל בשביל אור ברוך, שחקנה הישראלי של שיקגו פייר, הוא דווקא אומר הרבה. ברוך, בן ה-19 שנולד בחיפה ועזב בגיל 6 עם משפחתו ללוס אנג'לס, כבש בתאריך הזה את שערו הראשון ב-MLS ב-2:2 של קבוצתו מול טורונטו. מאז הוא הספיק לכבוש שӢר נוסף במשחק הגביע בשבוע שעבר מול סן חוזה. 

ברוך החל את הקריירה שלו בקבוצת הנוער של צ'יבאס ולאחר מו"מ שנכשל על מעברו לקלאב ברוז' הבלגית, הוא עבר לטיגרס המכסיקנית ושיחק בקבוצת הנוער של המועדון. במהלך ההכנות לפתיחת העונה ב-MLS, הוא נבחן במדי שיקגו פייר, הרשים מאוד והוחתם בהשאלה מטיגרס. הוא ערך את הבכורה שלו במדי הבוגרים כשנכנס בדקה ה-76 בחודש מרץ במשחק מול דאלאס. מאז הוא הספיק לערוך 9 הופעות כמחליף. 

קבוצתו, שיקגו פייר, פתחה את העונה בצורה לא טובה ואספה 9 נקודות בלבד ӑ-11 מחזורים. היא מחפשת עדיין את השחקנים שייכנסו לנעליים הגדולות שהותירו צמד הכוכבים שלה -  בראיין מקברייד, שעשה קריירה מפוארת במדי פולהאם ונבחרת ארה"ב ופרש בקיץ וקאווטרמו בלאנקו המכסיקני שעזב את הקבוצה לפני שנתיים. 

השבוע החליטە במועדון להיפרד מהמאמן דה לאס קואבס ומינו במקומו את פרנק קלופס, שחקן עבר בקבוצה ונבחרת ארה"ב, שהיה המנהל הטכני. קלופס החמיא לברוך בזמן שהוא נבחן בקבוצה.

אור ברוך, שמשחק כחלוץ או קשר התקפי, הוא לא הנציג הישראלי הראשון בליגתȠה-MLS. דדי בן דיין שיחק במהלך עונת 2005/06 במדי קולורדו וגם קרופניק, שחקנה של מכבי נתניה, שיחק במהלך 2009 במדי ניו יורק רד בולס. ה-MLS היא אמנם ליגה שנמצאת עדיין בבנייה, אבל מדובר בליגה פיזית ואתלטית מאוד ואין ספק שההשתלבות של ברוך תסייע לו לצבור ניסיון. ӑנבחרת ארה"ב עד גיל 20 כבר בדקו לגבי אופציה לצירופו, אבל החלום של ברוך הוא המדים הכחולים הלבנים.

צפו בחלק מהביצועים של אור ברוך על ידי לחיצה כאן.

č צילום: GETTYIMAGES

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק