ליברפול בעקבות קונור וויקהאם

החלוץ בן ה-18 של איפסוויץ', המסומן כהבטחה הגדולה של הכדורגל זאנגלי, עשוי להצטרף בימים קרובים לקבוצתו של קני דלגליש. גם ארסנל וטוטנהאם מעוניינות. המחיר: 12 מיליון פאונד

יום שלישי 14 יוני 2011
ארז דיקפלד

כבר בגיל 16 ידעה הממלכה הבריטית מי הוא קונור וויקהאם. "ווין רוני הבא" הם כינו את החלוץ הצעיר של איפסוויץ', שחקן נבחרת אנגליה הצעירה כיום. כבר 3 שנים שהוא נחשב לשחקן הצעיר הטוב ביותר באנגליה, וכעת הגיע הזמנו להצטרף לצמרת הפרמיירליג.

לפני כארבעה חודשים האריך החלוץ הצעיר את חוזהו באיפסוויץ' לשנתיים נוספות, אבל כבר אז ידעו הצדדים שהארכת החוזה היא לצורך מכירתו במחיר גבוה מהרגיל. בעקבות חוקי הפרמיירליג החדשים, הקבוצות האנגליות משלמו۪ סכומי עתק על שחקני הדור הבא, ונראה שכך עומד להיות גם עם קונור וויקהאם.

אמנם המועדון עוד לא אישר זאת רשמית, אבל הדיווחים האחרונים מפרסמים כי איפסוויץ' החליטה למכור עוד החודש את קונור לקבוצה שתשלם את הכסף הרב ביותר. ליברפול הייתה עד כה להגיש הצעה, בסך 7 מיליון פאונד, אבל איפסוויץ' דורשת מחיר כפול. ההערכה היא כי תג המחיר יקבע לבסוף על 12 מיליון פאונד, סכום שצפוי לסלול את העברתו למרסיסייד.

למרות ההתעניינות הרבה מצד ליברפול, לאיפסוויץ' ולטוטנהאם ישנו הסכם ג'נטלמני לפיו לתרנגולים יש זכות ראשונים על החלוץ הצעיר, זאת עוד מתקופת האימון של רוי קין בקבוצה. למרות זאת, לא נראה כי טוטנהאם תסכים לשלם מחיר כה גבוה. גם ארסנל עוקבת בדריכות אחר המו"מ בין איפסוויץ' ומועדוני הפרמיירליג, אולם נראה כי אין ברצון המאמן ארסן ונגר לשלם את הסכומים המבוקשים עבור החלוץ, כשהצרפתי כבר התבטא בעבר שקיים ספק אם וויקהאם אכן מוכן לרמות הגבוהות ביותר עקב גילו הצעיר.

וויקהאם כאמור הוא שחקן נבחרת אנגליה הצעירה, והוא נמצא עם הנבחרת בימים אלו בדנמרק במסגרת יורו 2011 עד גיל 21. במשחק הנבחרת מול ספרד ביום רߐשון האחרון הוא לא שותף. 

כזכור, שוק השחקנים האנגלי הרקיע לשחקים בעונה האחרונה, כשזכורה בעיקר הבאתו של אנדי קארול הפצוע מניוקאסל לליברפול בעבור 35 מיליון פאונד. רק בשבוע האחרון נחתמו עסקאות עתק, כששני שחקני הנבחרת הצעירה, פיל ג'ונס&nŢsp;מאברטון חתם במנצ'סטר יונייטד בעבור 16 מיליון פאונד וג'ורדן הנדרסון מסנדרלנד חתם בליברפול עבור 20 מיליון פאונד.

צילום: GETTY IMAGES

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק