דווין סמית' חתם במכבי תא

הסמול פורוורד של בנטון טרוויזו חתם על חוזה לשנתיים בשורותיה של אלߕפת ישראל. דיוויד בלאט: "אין לי ספק שישתלב בקבוצה בצורה מהירה וחלקה, בזכות המשחק האינטליגנטי שלו והאופי הנהדר"

יום חמישי 23 יוני 2011

אחרי שהודיעה על חזרתו של יותם הלפרין למכבי, ממשיכה האלופה להתחזק, והיום (חמישי) הודיעו הצהובים על החתמתו של דווין סמית', הסמול פורוורד האמריקאי של בנטון טרוויזו האיטלקית, בה אימן דיוויד בלאט בעבר. הפורוורד בן ה- 28 והמתנשא לגובה של 1.98 מטרים, חתם על חוזה בשורות הצהובים לשנתיים.

המאמן דיוויד בלאט אמר היום: "בעקבות העזיבה של צ'אק אידסון, שהיה שחקןȠמשמעותי שלנו, היינו חייבים לפעול בצורה מהירה וחכמה, ועשינו זאת עם ההחתמה של דווין סמית'. סמית' הוא שחקן עם חוכמת משחק, בגרות, ואופי נהדר. יש לו המון ניסיון באירופה, קליעה מצוינת גם מחצי מרחק וגם מחוץ לקשת, וייתן לנו גם משחק עם הגב לסל ויעזור לנו גם בריבאו۠ד. אין לי ספק שהוא ישתלב בקבוצה שלנו בצורה מהירה וחלקה, בזכות המשחק האינטליגנטי שלו והאופי הנהדר".

סמית' הוא בוגר מכללת וירג'יניה, ובעונתו האחרונה בקולג' (2005) העמיד ממוצעים של 16.5 נקודות ו-6.1 ריבאונדים. עונת 2005/6 היתה הראשונה שלו באירופה, כשחתם בסן סבסטיאן הספרדית, בה שיחק שנתיים. 

בעונת 2007/8 שיחק באבלינו האיטלקית, הוביל אותה לזכייה בגביע האיטלקי (נבۗר ל-MVP של הגמר) ולכרטיס היסטורי עבור המועדון ליורוליג. באבלינו הוא סיים עם ממוצעים של 18.2 נק', 5.2 ריבאונדים ו-2.1 חטיפות למשחק.

בעונת 2008/9 שיחק לראשונה ביורוליג במדי פנרבחצ'ה/אולקר הטורקית, ותרם 7.9 נק' ו-3.4 ריב'. אגב, בטורניר הכנה באותה עונה סמית' בלט עם 19 נק' כשקבוצתו ניצחה את מכבי ת"א.

ב-2009/10 חתם בפאנליניוס היוונית, שהופיעה ביורוקאפ, והצטיין עם 14.6 נק' ו-4.6 ריב' במפעל האירופי. סמית' הוביל את פאנליניוס לפיינל פור של היורוקאפ ובחצי הגמר קלע 29 נק', אך קבוצתו הפסידה לולנסיה של נבן ספאחיה, שזכתה בתואר.

בעו۠ה האחרונה סמית' היה הכוכב של בנטון טרוויזו האיטלקית, וגם אותה הוביל לפיינל פור של היורוקאפ עם ממוצעים של 15.8 נקודות (רביעי בליגה), 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות (רביעי בליגה) למשחק. משחק השיא שלו ביורוקאפ היה מול אלבה ברלין כשקלע 35 נקודות, כולל 7 שלשות, לקח 9 Өיבאונדים והגיע למדד של 47- שיא כל הזמנים למשחק בשלב ה"לאסט 16" של היורוקאפ. בשנתיים האחרונות סמית' נבחר לחמישיית העונה של היורוקאפ.


צילום: GETTYIMAGES

תגובות

3

טלספורט בפייסבוק