האצטדיון בפת ייקרא ווינר המושבה

עיריית פתח תקווה החליטה ביחד עם מועצת ההימורים על שמו של האצטדיון החדש שנבנה והודיעה: מי שרוצה שהאצטדיון יקרא על שמו, שישלם 20 מיליון שקל. מאיר שמיר הביע עניין ונסוג

שבת 25 יוני 2011
אסף בילגורי
 אצטדיון הכדורגל בפתח תקווה יחל לארח משחקי כדורגל בליגת העל לקראת אמצע העונה הבאה. על-פי ההערכות, יחלו להיערך משחקים באצטדיון בחודשים נובמבר-דצמבר 2011.

בימים האחרונים נקבע שמו של אצטדיון הכדורגל, ושמו יהיה: "ווינר המושבה". המושג "ווינר" הוא כמובן בהקשר למועצת ההימורים, שתמכה ותומכת כספית בבניית האצטדיון, והמילה "מושבה" היא כמובן אזכור לעיר פתח תקווה, המושבה היהודית הראשונה בארץ ישראל. כידוע, כינויה של פ&ɱuot;ת הוא "אם המושבות".

אלא שהכוונה היא ששמו של אצטדיון הכדורגל ישונה, ובפתח תקווה מחכים שחברה מסחרית או איש עסקים ירכוש את זכויות השם של האצטדיון, וכך שמו של האצטדיון יקרא על שם אותה חברה או רוכש.

הדמויות הבולטות לאצטדۙונים שכאלה הם "היכל נוקיה", שזכויות שם ההיכל נמכרות מדי כמה שנים. דוגמא נוספת היא אצטדיון הכדורגל שאמור להיבנות בחיפה ואשר ייקרא אצטדיון "סמי עופר". סמי עופר ז"ל, נפטר לפני מספר שבועות אך כבר לפני מספר שנים העבירה משפחתוȠעשרות מיליוני שקלים לעיריית חיפה למטרת בניית האצטדיון וקריאת שמו לזכרו.

בעיריית פתח תקווה דורשים 20 מיליון שקלים עבור הזכות לבחור את שם האצטדיון. ההנחה היא כי תימצא החברה שתסכים לשלם את סכום כזה, אולם הבעיה הגדולה היא כרגע ששתי הקבוצות המשחקוߪ באצטדיון, הפועל ומכבי פ"ת, אינן משחקות בצמרת הכדורגל הישראלי ולא ברור כמה משחקים אטרקטיביים יערכו שם בשנים הקרובות.

נודע כי איש העסקים מאיר שמיר, שהיה בעברו הבעלים של הפועל פ"ת, הביע עניין ברכישת הזכות לקרוא לאצטדיון על שם של אחד מבני משפחתו, אך שמיר נסוג לעת עתה מהרעיון עקב העלות הגבוהה.

תגובות

3

טלספורט בפייסבוק