הסנסציה הכי גדולה םאז 1979?

נבחרת מקדוניה הדהימה כשהגיעה לחצי גמר אליפות אירופה בכדורסל. מאז העלייה של ישראל לגמר בשנת 1979 לא הייתה עוד סנסציה באותו גודל. הערב מול ספרד ינסו בוב מקלאב וחבריו להשכיח את ההישג של מיקי ברקוביץ'

יום שישי 16 ספטמבר 2011

 חצי גמר היורובאסקט יוצא לדרך במשחק בין מקדוניה, הסוס השחור של האליפות, לספרד - אולי הנבחרת המוכשרת ביותר באליפות.

סרג'יו סקריולו, מאמן ספרד, שראה את ההצגה של מקדוניה בניצחון על ליטא ברבע הגמר 67:65 אמר: "בהחלט אין לזלזל בהם. זו נבחרת חכמה, טאקטית, שגוררת את היריבות חמספר נקודות נמוך, ויהיה קשה מאוד נגדם. ניצחון יספק אותי, פחות חשובה הדרך".

ספרד היא כאמור אחת הנבחרות הכי מוכשרות אי פעם ביבשת. זה לא רק האחים פאו ומארק גߐסול, אלא גם הלוקסוס להעלות מהספסל את סרג' איבקה ופליפה רייס. מה תגידו למשל על קרלוס נבארו קלע 16 נק' מתוך ה-27 שלו, שלשום ברבע השלישי בניצחון המזהיר על סלובניה 86-64?

מקדוניה משחקת ללא תודור גצ'בסקי הענק, אבל פרו אנטיץ', ולדו אילייבסקי בו מקלאב וחߑריהם מהווים תלכיד שבהחלט מאיים על הספרדים.

שתי הנבחרות מעולם לא נפגשו בעבר במסגרת רשמית. בו מקלאב, המתאזרח האמריקאי של מקדוניה, סיכם: "המטרה שלנו היא לא לזכות באליפות אלא להבטיח מקום באולימפיאדה, ואת זה נוכל לעשות גם אם ננצח בשבת בקרב על המקוӝ השלישי, כך שהלחץ לא עלינו במשחק הזה אלא על הספרדים הפייבוריטים". 

מאז 1979 לא הייתה סנסציה כה גדולה באליפות אירופה. העלייה של ישראל לגמר ב-1979 היא לדעת רבים ההפתעה הגדולה מאז ומעולם באליפות. האם מקדוניה מסוגלת לעשות סנסציה גדולה יותר? ספק רב אם זה יקרה. ספרד הרשימה מאוד במשחקים האחרונים וסביר שתביס שוב.

משחק מספר 13: ספרד - מקדוניה (‎+16). ההימור: 1

צילום: GETTYIMAGES

 

תגובות

3

טלספורט בפייסבוק