כוכבי ה-NBA בגמר אליפות אירופה

הערב בליטא יתקיים הגמר הגדול של אליפות אירופה בכדורסל במשחק בין ספרד וצרפת, בהן מככבים בעיקר שחקני ה-NBA. ספרד פייבוריטית, אבל נבחרתו של טוני פארקר לא מוכנה לוותר על התואר הנכסף

יום ראשון 18 ספטמבר 2011
שלמה חסיד

טורניר ארוך התקיۙם בליטא בשבועות האחרונים, וכעת הגענו למשחק הגדול (21:00, ספורט 2) , אולי גם הצפוי - ספרד וצרפת, שתי הנבחרות הכי טובות בטורניר הגיעו לקרב על מדליית הזהב באליפות אירופה. 

נבחרות ספרד וצרפת נפגשו לפני שמונה ימים בסיום השלב השני של האליפות, ӛששתי הנבחרות כבר הבטיחו את רבע מקומן הגמר, והמאמן הצרפתי שם בצד את טוני פרקר ויואקים נואה כדי לאפשר להם מנוחה. התוצאה היתה שספרד חגגה על הצרפתים 96-69 במעין משחק אימון, אחרי שלהפסקת המחצית ירדו הצדדים בהפרש נקודות מזערי למדי.

ספרד עברה ברבע הגמר אߪ סלובניה ובחצי הגמר את מקדוניה, לא מההגרלות הקשות מדי, לעומת צרפת שניצחה ברבע הגמר את יוון ובחצי הגמר את רוסיה העיקשת של בלאט.

לשתי הנבחרות כמובן כוכבים רבים מהשפיץ העולמי, עם דגש על ליגת ה-NBA, אבל במשחקים האחרונים עושה רושם שספרד Ӕיא קודם כל הנבחרת של חואן נבארו מברצלונה, שצלף 35 נקודות מול מקדוניה. זאת בעוד שצרפת נשענת קודם כל על ניקולאס באטום בן ה-23, שקלע 19 נק' מול רוסיה, וסחט מדייויד בלאט את האמירה: "מזמן לא ראיתי כוכב עולה כזה".

באטום אמר: "זה בסך ۔כול הגמר השני שלנו באליפות אירופה. עשינו הכול טוב עד עכשיו, נקווה לא למעוד בסיום". נבארו אמר: "צרפת נבחרת חזקה שהגיעה לגמר בצדק. לנו יש יותר ניסיון מהם במשחקי גמר וננסה להביא את זה למגרש כדי לנצח".

שתי הנבחרות כבר נפגשו 18 פעמים בעבӨ, ספרד ניצחה ב-15 מפגשים והצרפתים ב-3. אנו לא רואים סיבה שהערב התוצאה תהיה שונה מבדרך כלל, אך סבורים כי המשחק יהיה צמוד והליין ישנה את ההימור דווקא לטובת נבחרת הטריקולור.

משחק 135: ספרד - צרפת (7+). ההימור: 2

תגובות

3

טלספורט בפייסבוק