2 נק' הופחתו ממאזנה של ביתר י-ם

הקריאות הגזעניות של אוהדי בית"ר ירושלים לעברו של טוטו תמוז עלו לקבוצה של אߙציק קורנפיין ויובל נעים ביוקר. בית"ר ניצבת מתחת לקו האדום במקום ה-14 עם 15 נקודות בלבד. בנוסף ספגה קנס של 30,000 ש"ח

יום רביעי 04 ינואר 2012
מערכת TELESPORT

בית"ר ירושלים התכוננה היטב לדיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שנערך הערב (רביעי) בעקבות הקריאות הגזעניות של אוהדיה לעבר חלוץ הפועל ת"א, טוטו תמוז, במהלך משחק הליגה בין השתיים. יו"ר המועדון, איציק קורנפיין אף הגדיל לעשות כשבמהלך הדיון אמר כי יסגור את היציע המזרחי ב"טדי" ויעביר למשטרת ישראל את שמות המתפרעים המזיקים לקבוצה, אך זה לא עזר למועדון שנמצא במקום ה-14 המוביל אל ליגת המשנה.

החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל לא ריחמה על המועדון הירושלמי. הדיינים החליטו להפעיל את העונש שעמד כנגד הקבוצה על תנאי, וכך הפחית ממאזנה הקבוצה 2 נקודות ליגה בפועל. בעקבות הפחתה זו, בית"ר נותרה במקום ה-14 בליגת העל, אך כעת במאזנה 15 נקודות בלבד והיא במרחק של 2 נקודות מהפועל חיפה,̠המדורגת 13 בטבלה.

"יש לקחת בחשבון את עברה המשמעתי. לקבוצה עבירות רבות מאותו הסוג", כך אמר הערב הדיין דוד לב. לטענות יו"ר המועדון איציק קורנפיין, כי הקללות הגזעניות מגיעות מצד אוהדים שמטרתם לפגוע במועדון, אמר לב: "קורנߤיין ביקש הפסקה כדי להתייעץ, אולם חזר ללא תשובה מספקת. כמו כן, למר קורנפיין לא היתה תשובה לשאלתי מדוע במהלך המשחק, כאשר טוטו תמוז נגע בכדור והושמעו לעברו נהמות, איש מאנשי בית"ר ירושלים לא קרא לאנשי המשטרה ו/או אבטחה הצביע על המתפרעים וביקש לעצרם.̠לצערי לא הוצגו בפני מאמץ כן של הנהלת בית"ר ירושלים להשתלט על המתפרעים, ההפך, נראה לי כי האחראים השלימו עם הקריאות הגזעניות".

אם לא די בעונש הפחתת הנקודות, על הקבוצה הוטל בנוסף קנס כספי בסך 30,000 ש"ח. בעקבות עונשים אלה ספק רב אߝ תצליח הקבוצה להתחזק משמעותית במהלך השבועות הקרובים, כשבקבוצה עדיין ממתינים לכספיו של ארקדי גאידמק. מכירתו של אבירם ברוכיאן עשויה תכניס סכום נכבד לקופת המועדון, דרכו הקבוצה צפויה להתחזק.

בכוונת המועדון לערער על ההחלטה, ועל כך אמר גורם בכיר: &ɱuot;ישנם גורמים שמנסים לפרק את הקבוצה, והערב בית הדין נתן לגיטימציה לפעולותיהם. בשיטה הנוכחית, הענישה עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך ולהוריד את המועדון לליגת המשנה".

תגובות

3

טלספורט בפייסבוק