דאלאס תחגוג הלילה אליפות?

המלצת WINNER ל-NBA: ניצחון של המאבריקס הלילה בחוץ יביא להם תואר ראשון בהיסטוריה. מיאמי תנסה לנצח ולכפות משחק שביעי בביתה. האם הלילה תוכתר אלופה?

יום ראשון 12 יוני 2011
שלמה חסיד

 משחק מספר 6 בסדרת גמר הפלייאוף בין מיאמי לדאלאס עשוי להיות גם האחרון העונה, אם דאלאס תנצח הלילה (כפי שעשתה במשחק מספר 2) ותוכתר לאלופת ה-NBAי. כמובן שמיאמי מהצד השני לא תרים ידיים באולמה הביתי, כשהיא יודעת שניצחונות שלה בשני משחקי הבית הקרובים יביאו לה את האליפות.

ב-24 השעות האחרונות כולם באמריקה מדברים רק על העימות שפרץ בין כוכב דאלאס דירק נוביצקי, שלא אהב את הלגלוג של כוכבי מיאמי לברון ג'יימס ודווין וויד על המחלה שלו, כפי שנקלט במצלמות הטלויזיה, דבר שרק מוסיף שמן למדורה, על רקע העובדה שדאלאס צמאה לנקמה במיאמי, שלקחה ממנה את האליפות בשנת 2006 בשישה משחקים.

דירק נוביצקי אמר לקראת המשחק הלילה: "13 שנה אני מחכה לאליפות, לא אתן לה לברוח. הוכחנו שאנחנו מסוגלים לנצח במәאמי בפלייאוף. זה קרה שבוע שעבר וזה יקרה גם הלילה".

 לברון ג'יימס, שקלע רק 11 נקודות בחמשת הרבעים האחרונים של הפלייאוף, צריך להוריד את הקוף מהגב: "מי שאומר שאני לא מופיע למאני טיים יצטרך לאכול הרבה נייר אחרי שני המשחקים הקרובים&ͱuot;, אמר הכוכב. "הגעתי למיאמי כדי להיות אלוף ואני אעשה את זה".

מי שמתפקד כאיש של מיאמי בסדרה הזו הוא דווין וויד, שלו יש ממוצע של 28.4 נקודות בחמשת המשחקים האחרונים. לדעת המומחים הסיבה להיעלמותו של ג'יימס מהסדרה היא פריחתו של וויד, כשג'יәמס פשוט מפנה לו את הבמה, בתור מנהל המשחק של מיאמי. "האגו שלנו זז הצדה בסדרה הזו", מנתח את העניין כריס בוש. "אם וויד נמצא בזון, אין סיבה שהכדורים לא ילכו אליו. זה לא אומר מאומה על התרומה של לברון או שלי להצלחת הקבוצה. דבר כזה הוא נורמאלי לחלӕטין. בתקשורת יכולים לכתוב מה שרוצים, הדבר החשוב ביותר שניקח אליפות וכל היתר קשקושים".

לברון עשה טריפל דאבל במשחק האחרון - 17 נק', 10 ריב ו-10 אס', אבל גם הוא יודע שגל השנאה כלפיו ברחבי העולם אחרי שנטש את קלילנד באופן הפגנתי גורם להרבה אנשים לۨצות במפלתו. "אני מפוקס לגמרי במטרה, ולא מתעסק באנרגיות שליליות", הוא התייחס לעניין. "אני תמיד בעין הסערה, ותמיד צריך להוכיח את עצמי מחדש. משחק אחד טוב שלי הלילה וכל הבאזז מסביבי ישתנה במאה ושמונים מעלות", הוא אמר.

מי שיכול בקלוߪ להזדהות עם הרגשתו של ג'יימס הוא דווקא דירק נוביצקי שכבר שמע את ההמון מלגלג עליו עם שמות כמו נו--ווין-סקי או נו-רינג-סקי, עד שהשנה הוא שוב זכה בכבוד אחרי שטאטא את הלייקרס והוביל את קבוצתו לפלייאוף מושלם. "כבר כתבו עליי שאני אירופאי מידי ורך מידי"̻, הוא אמר. "תמיד יכתבו משהו, זה מוכר עיתונים ועוזר לפרשן להתקדם. התפקיד שלי הרבה יותר קשה משל העיתונאים, התפקיד שלי הוא לספק את הסחורה במגרש", אמר הגרמני שהפסד שלנו בשני המשחקים הקרובים בטח יעורר שוב את המקהלה הארסית נגדו.

בכל המשחקәם עד כה בסידרה חזינו בתסריט דומה. מיאמי ניצלה את היתרון האיכותי שלה והובילה בפער גדול, אולם העומק והניסיון של דאלאס הכריע בדקות האחרונות וגם הלילה אנחנו מעריכים שדאלאס תנצל את הניסיון והשקט שלה אל מול הלחץ הגדול במיאמי כדי לגנוב ניצחון ולזכות באליפות היסטורית.

משחק מספר 53: מיאמי היט - דאלאס מאבריקס (‎+5). ההימור: 2 

תגובות

2

טלספורט בפייסבוק